کوچک‌ترین هلیکوپتر هوشمند جهان

کوچک‌ترین هلیکوپتر هوشمند جهان

کوچک‌ترین هلیکوپتر هوشمند جهان به اندازه یک خرما است و به نام Proto X شناخته می‌شود. این هلیکوپتر دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ابعاد: 4.5 سانتی‌متر طول و 1.8 سانتی‌متر عرض
  • دوربین‌ها: دارای 4 دوربین دیجیتالی که به صورت همزمان از 4 طرف عکس‌برداری و فیلم‌برداری می‌کنند
  • GPS: مجهز به گیرنده GPS برای مخابره مختصات محیط
  • ملخ‌ها: دارای 4 ملخ 6.4 سانتی‌متری که امکان پرواز و ثابت ماندن در هر نقطه‌ای را فراهم می‌کنند
  • کنترل: توسط یک کنترلر کوچک کنترل و هدایت می‌شود
  • قیمت: حدود 40 دلار

مشخصات فنی کوچک‌ترین هلیکوپتر

این هلیکوپتر می‌تواند به مدت 15 دقیقه پرواز کند و قبل از پرواز توسط USB شارژ می‌شود. این هلیکوپتر کوچک که در شرکت استس ساخته شده است پروتو اکس نام دارد. که از طریق یک دستگاه کنترلی کوچک شبیه به دستگاه کنترلی کنسول‌های بازی هدایت می‌شود و با پرداخت ۴۰ دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این هلیکوپتر کوچک یک دستگاه گیرنده و فرستنده رادیویی با توان ۲.۴ گیگاهرتز دارد. و پیش از پرواز کاربر می‌تواند از طریق کارل یو اس بی آن را شارژ کند. این میکروهلیکوپتر چهار ملخ چرخان دارد که به صورت همزمان حرکت می‌کنند تا امکان ایستادن Proto X در یک نقطه ثابت از آسمان فراهم شود و به هر طرفی که کاربر می‌خواهد، ‌پرواز کند.
این هلیکوپتر دو باتری AAA قابل شارژ دارد و به گفته شرکت سازنده سبک‌ترین هلیکوپتر جهان نیز می‌باشد.
هر یک از چهار ملخ گردن در بالای هلیکوپتر کوچک ۶.۴ سانتی‌متر طول دارند. و خود بدنه آن نیز با طور ۴.۵ سانتیمتر و عرض ۱.۸ سانتیمتر ساخته شده است. کوچک‌ترین و سبک‌ترین هلیکوپتر جهان گیرنده ماهواره‌ای GPS دارد که قادر است به صورت لحظه‌ای مسیر صحیح را مشخص کند.
همچنین، این دستگاه پرنده چهار دوربین دیجیتالی با کیفیت دارد. که می‌تواند در ارتفاع مورد از چهار طرف محیط پیرامون به صورت همزمان عکس‌برداری و فیلم‌برداری کند و آن را بی‌سیم به گوشی هوشمند یا رایانه همراه انتقال دهد. هلیکوپتر Proto X با هربار شارژ می‌تواند به مدت ۱۵ دقیقه در آسمان پرواز کند و چراغ‌های LED خود را نیز روشن نگه دارد.

https://www.aviation.ir/%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af-%d9%be%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d9%85%db%8c%d8%b2/